ترکیب مراقبت های نارسایی قلبی با درمانهای افسردگی، نتایج بالینی را بهبود می بخشد

20 سپتامبر 2021- محققان نشان دادند افرادی که از نارسایی قلبی نجات یافته اند از یک برنامه درمانی که شامل مراقبتهایی برای افسردگی است، سود می برند.

در یک تحقیق جدید، پرستاران آموزش دیده، تحت نظارت یک متخصص قلب، یک روانپزشک و یک پزشک مراقبت های اولیه، به صورت تلفنی مراقبت های افسردگی و نارسایی قلبی را بطور همزمان به بیماران ارائه کردند.

پس از 12 ماه، محققان دریافتند افرادی که تحت مراقبت های ترکیبی قرار گرفته اند، نسبت به افرادی که تحت مراقبت های استاندارد قرار گرفته بودند، تندرستی بهتر، انرژی بیشتر و خلق و خوی بهتری داشتند.

گروهی از محققان دانشگاه پیتسبورگ در آمریکا، 756 فرد مبتلا به نارسایی قلبی، شامل 629 فرد مبتلا به افسردگی، را برای کارآزمایی Hopeful Heart انتخاب کردند. پرستاران آموزش دیده، با کمک متخصص قلب و متخصص روانپزشکی، توصیه های درمانی را به شرکت کنندگان در این مطالعه و پزشکان آنها منتقل کردند. آنها با تماس های تلفنی منظم این افراد را دنبال کردند و در صورت لزوم تعدیل در مراقبت ها را پیشنهاد کردند.

دکتر بروس رولمن، نویسنده ی این مطالعه و پروفسور پزشکی در دانشگاه پیتسبورگ، گفت: نارسایی قلبی یکی از شایع ترین بیماری های قلبی عروقی در ایالات متحده است و با افزایش سن جمعیت شیوع آن بیشتر می شود. من از نتایج این تحقیق بسیار هیجان زده هستم زیرا نشان می دهد که ما می توانیم پرستاران را برای ارائه ی مراقبت های موثر از افسردگی به عنوان بخشی از برنامه ی مدیریت مراقبتهای نارسایی قلبی که قبلاً انجام می دادند، آموزش دهیم و این رویکرد عمل گرایانه می تواند خلق و خوی بیماران را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و به آنها کمک کند تا دوباره کیفیت خوب زندگی خود را بدست آورند.

علیرغم این واقعیت که افسردگی در نیمی از افراد مبتلا به نارسایی قلبی رخ می دهد، متخصصان قلب اغلب بیماران خود را برای این وضعیت غربالگری نمی کنند. افسردگی با رعایت کمتر مراقبت های نارسایی قلبی توصیه شده توسط پزشکان در کنار خطر مرگ و میر بیشتر و افزایش نرخ بستری مجدد در بیمارستان همراه است.

دکتر رولمن، گفت: افسردگی اغلب در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی به رسمیت شناخته نمی شود و درمان نمی گردد، بر اساس این نتایج، رویکرد یکپارچه ما برای مقابله با افسردگی نه تنها موثر بود، بلکه می توان آن را به راحتی در سطح ملی افزایش و گسترش داد."یک مراقبت مشترک ترکیبی" بر اساس سیستم های موجود مراقبتی، همچنین ممکن است سیستم های مراقبت بهداشتی سازمان یافته مانند UPMC را قادر سازد تا مراقبت های خط اول موثری برای افسردگی و سایر شرایط بهداشت روانی به بیماران مبتلا به شرایط پیچیده پزشکی ارائه دهند."

این مطالعه در JAMA Internal Medicine منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/sep/combining-heart-failure-care-with-treatment-for-depression-improves-clinical-outcomes-study-finds.html